Noble Place - Montblanc składa hołd literackiemu geniuszowi

<
Gallery image
>
Noble Place - Montblanc 1
<
Noble Place - Montblanc 1Noble Place - Montblanc 2Noble Place - Montblanc 3Noble Place - Montblanc 4Noble Place - Montblanc 5Noble Place - Montblanc 6Noble Place - Montblanc 7Noble Place - Montblanc 8Noble Place - Montblanc 9Noble Place - Montblanc 10Noble Place - Montblanc 11Noble Place - Montblanc 12Noble Place - Montblanc 13
 
>
 
 

Od 1992 roku Montblanc składa hołd wielkim pisarzom, których dzieła stały się częścią światowej literatury. Limitowana kolekcja Writers Edition to wyjątkowa okazja dla koneserów, by nabyć niezwykły instrument piśmienniczy inspirowany geniuszem, życiem oraz twórczością wielkich autorów. Na przestrzeni lat mogliśmy podziwiać kolekcje sygnowane takimi nazwiskami jak William Shakespeare, Jonathan Swift, Virginia Wolf, Jules Verne, Thomas Mann oraz Leo Tolstoy.


W tym roku marka Montblanc postanowiła wyróżnić najmłodszego anglojęzycznego Noblistę. Najnowsza limitowana edycja to hołd dla talentu Josepha Rudyarda Kiplinga (1865-1936), autora każdemu dobrze znanej Księgi Dżungli. Kipling był jednym z najpopularniejszych pisarzy w Wielkiej Brytanii na przełomie XIX i XX wieku. Jako innowator w sztuce opowiadania wywarł wpływ na światową literaturę. Urodzony w Indiach, był bardzo związany z krajem i jego kulturą przez co stał się swojego rodzaju promotorem orientalizmu. Joseph już w wieku 42 lat otrzymał nagrodę Nobla. To właśnie słynna Księga Dżungli była główną inspiracją do stworzenia limitowanych instrumentów piśmienniczych. Jedna z najwybitniejszych prac autora to zbiór opowiadań traktujących o ludzkich archetypach w formie zwierzęcej. To właśnie te kolorowe postacie z jego opowieści, są przedstawione w tegorocznej limitowanej kolekcji Montblanc Writers Edition. Instrument piśmienniczy prezentuję się niesamowicie i już na pierwszy rzut oka widać kunszt i precyzję jego wykonania. Pokryty jest drogocenną matową żywicą w kolorze "dżungli" ,który odzwierciedla odcień pierwszej okładki amerykańskiej edycji książki. Bardzo wyraźnie widoczny jest także motyw zwierzęcy na klipsie. Głowa wilka jest odniesieniem do stada odpowiedzialnego za wychowanie osieroconego chłopca o imieniu Mowgli. Jest to symbol nauki wszystkich cech niezbędnych do przetrwania. Gdy popatrzymy trochę wyżej, możemy zauważyć grawerunek, który powtarza się również na pierścieniu stożka - "If you can keep your head when all about you are losing theirs…you’ll be a man my son". Piękny cytat pochodzący z dzieła "If" – wiersza napisanego w formie ojcowskiej porady do swojego syna. Stalówka zaś powlekana jest złotem o próbie AU 750. Na samym końcu zdobiona jest kulką symbolizująca liczne podróże Kiplinga. Wzór tygrysa, pokryty złotem nałożony na lakierowanej na zielono żywicy to nawiązanie do Shere Khan, fikcyjnego tygrysa bengalskiego i głównego antagonisty książki. Inicjały "RK" umieszczone na wieczku pióra wiecznego, długopisu oraz ołówka mechanicznego pochodzą z oryginalnego listu zakupionego przez Montblanc, zawierającego niezwykle rzadki odręczny podpis Josepha Rudyarda Kiplinga.


Kolejny instrument piśmienniczy Montblanc Writers Edition Limited Edition 70. Nie bez powodu właśnie ta liczba została wzięta pod uwagę. Oznacza ona wiek w którym zmarł Joseph Rudyard Kipling. Kolorem przewodnim pióra jest czerwony. Inspiracja została zaczerpnięta z klejnotów ankus.


Kolekcję zamykają dodatki i akcesoria. Jest to dobra wiadomość dla koneserów oraz prawdziwych zwolenników marki Montblanc. W tegorocznej Writers Edition znajdziemy nowy atrament w kolorze khaki inspirowany dżunglą. Kolejną pozycją jest notatniki ze skóry cielęcej za nadrukowanym wzorem wilków. Dodatkiem idealnym dla podróżnika będzie natomiast pokrowiec na długopis który poza ochroną instrumentu zapewnij niesamowite estetyczne doznania dzięki motywom graficznym nawiązującym do kolekcji. Swoimi historiami oraz wyjątkową kreacją bohaterów, Rudyard Kipling podbił serca i umysły wielu pokoleń. Dzięki kunsztowi i umiejętnościom rzemieślników z Montblanc, historie Josepha Rudyarda Kiplinga żyją w nowej kolekcji limitowanych artykułów piśmiennych.


Po więcej modowych inspiracji i na zakupy zapraszamy do butiku Montblanc znajdującym się pod adresem Nowy Świat 6/12 i w Galerii Mokotów w Warszawie a także do sklepu online Noble Place - https://nobleplace.pl/


Noble Place to sieć butików multibrandowych. Pierwszy z nich powstał w 2000 roku w Galerii Mokotów w Warszawie, kolejny w Gdyni, w Centrum Handlowym Klif.
Od początku swojego istnienia Noble Place przyciąga Klientów światowej klasy, prestiżowymi markami z branży luksusowej i zaraża niesamowitą aurą wyjątkowości tego miejsca.

Iskrzące diamenty i szwajcarskie zegarki wprowadzają Klienta w świat dzieł sztuki z branży jubilerskiej i zegarmistrzowskiej. To właśnie Noble Place oferuje najpiękniejsze wyroby marek biżuteryjnych takich jak Boucheron prosto z Placu Vendome, które zdobią od lat królewskie rody, czy też najsłynniejsze wyroby marki Chopard, z rozpoznawalnymi, "ruchomymi" diamentami, które co roku ubierają największe gwiazdy festiwalu w Cannes.

Miłośnicy dobrych szwajcarskich zegarków będą zachwyceni, mogąc podziwiać nie tylko bieżące kolekcje, ale również edycje specjalne czy limitowane, poznając precyzję, dokładność i tysięcy komplikacji, kryjących się za szafirowym szkłem dekla.

Kolekcjonerzy znajdą tu takie marki jak Montblanc oraz Tag Heuer. Miłośniczki nietuzinkowej biżuterii z pewnością zachwycą się nowoczesną, francuską biżuterią Dinh Van lub włoskim stylem i estetyką szlachetnych kamieni w pierścionkach, bransoletkach czy naszyjnikach marek Pomellato i Roberto Coin.

Montblanc powstała w roku 1906 w Hamburgu. Od 100 lat za nazwą Montblanc kryje się sztuka pisania oraz ośnieżony szczyt Mont Blanc, symbolizujący status wysokiej jakości marki z wyróżniającą się białą gwiazdką. Firma Montblanc jest znana od pokoleń jako producent wysokiej jakości przyborów do pisania, a ostatnio także jako producent artykułów skórzanych i zegarków.

W ostatnich latach asortyment produktów powiększył się i w swojej ofercie firma posiada także wysokiej jakości akcesoria piśmiennicze, zegarki jubilerskie, luksusowe artykuły skórzane i paski, biżuterię, okulary i perfumy. A ten sposób firma Montblanc stała się dostawcą ekskluzywnych produktów, które odzwierciedlają wysokie zapotrzebowanie rynku na produkty wysokiej jakości, nowoczesne wzornictwo, tradycję i mistrzostwo wykonania.



Autor: Robert Krupiński
Data publikacji: 08-10-2019

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności
BRAK ZGODY COOKIES