CHANEL Haute Couture - pokaz kolekcji wiosna-lato 2020

W ramach pokazów Paris Haute Couture Fashion Week na sezon wiosna-lato 2020 Virginie Viard pokazała kolekcję Haute Couture domu mody CHANEL. Pokaz kolekcji odbył się tradycyjnie we wspaniałych wnętrzach paryskiego Grand Palais, które tym razem przemieniło się w przyklasztorny ogród inspirowany ogrodem klasztornym w opactwie Aubazine. To miejsce, w którym Gabrielle Chanel spędziła część swojego dzieciństwa po śmierci matki razem ze swoimi siostrami. To właśnie to ponadczasowe miejsce ukryte przed światem miało ogromny wpływ na młodą Gabrielle.


Wszystko w tym opactwie wydaje się fascynować i kształtować wyobraźnię dziewczyny, która kiedyś stanie się Mademoiselle: od nawierzchni korytarza w budynku klasztoru, wykonanej z kostki brukowej, która tworzyła mozaiki z herbami opactwa złożonymi z księżyc, słońce i gwiazdy do witraży cystersów, których abstrakcyjne motywy mogły zainspirować do powstania słynnego logo. Wszystkie klucze do stylu już tam były, oznaczały jedynie tajemnicą poetycki umysł dziecka. Klasztorny mur, rygor czerni i bieli, kołnierze i fartuch uczniów oraz surowa estetyka miały wpływ na twórczość projektantki i całkowicie ukształtowały jej gust, a dla nowej dyrektor kreatywnej Viard stały się inspiracją i zostały subtelnie osadzone w sylwetkach najnowszej kolekcji Haute Couture.

Na prostych sukienkach z dwubarwnej wełny lub tweedu pojawiły się płaskie plisy, kołnierze z bawełnianej piki lub spektakularne kołnierze Bertha ozdobione haftem przypominającym kostkę brukową lub witrażowe okna Aubazine, które przywołują strój uczennic. Dwurzędowe płaszcze grochu z tweedowymi spódnicami mają ten sam duch. Beżowe tweedowe marynarki zapinane na ozdobne guziki wykończone stójk są bądź rozłożystymi kołnierzami połączono na przemian ze spódnicami rozkloszowanymi lub zasłoniętymi tiulem. Czasami podkreślone delikatnymi plecionymi sznurkami, w naturalnych kolorach, emanują wiejskim urokiem.

Motywy graficzne zdobiące sukienki i garnitury  inspirowane witrażami zaprezentowano w postaci haftów wykonanych matowymi pastelowymi cekinami, natomiast kostka brukowa została przedstawiona w matowych cekinach z kości słoniowej.  Na długich płaszczach rysuje się również czystość linii: jedne z nich wykonane z tweedu wykończono haftowanym kołnierzem z falbanami, natomiast drugie z krepy w całości ozdobione kwiatową koronką z gipiury w kolorze ecru.

Stopniowo elegancka surowość ustępuje miejsca wdzięcznej lekkości: duża peleryna z tafty z kości słoniowej na granatowej sukience z tafty, wielowarstwowa sukienka z krepy wzmocniona paskiem typu rompe-l'oeil haftowanym w całości cekinami przez House of Lesage, bolerko z kimonowymi rękawami, noszone bluzką i spódnicą z jedwabiu w kolorze kości słoniowej  haftowaną matowymi cekinowymi kostkami brukowymi.Długa spódnica spódnicy z tweedu towarzyszy krótka kurtka haftowana drobnymi kawałkami rodoidu, pomalowanymi ręcznie jak odłamki witrażu i peleryna haftowana motywami inspirowanymi brukowymi kamieniami w opactwie. Inna natomiast została połączona z czarną cekinową tweedową marynarką z kołnierzem Bertha w bawełnianym piqué.

Zabawę z przezroczystością zapewniają spektakularne sukienki. Warstwy czarno-białych halek z jedwabnego tiulu odsłaniają wyrafinowaną i bardzo lekką konstrukcję, m. in.: sukienki na wzór wiktoriańskich koszuli nocnych, czarne, tiulowe spódnice do kostek, zakończone falbanką, sukienki z kwiecistej koronki, niekiedy zdobione kratkami czy z długimi rękawami i halką ozdobioną cekinowymi paskami.

Odzwierciedleniem ogrodu w Aubazine są kwiaty, które  zostały zinterpretowane w kolorowe wzory na długiej plisowanej i zapinanej na guziki sukience z koronki i iluzorycznego tiulu. Podobnie jak w zielniku, te delikatne kwiaty są uwięzione w tiulu sukienek haftowanych splecionymi kręgami witraży opactwa, a następnie rozkwitają haftem pod falbaną organzy. Wielobarwne bratki kwitną na sukience bez ramiączek z niebieskiego szyfonu, a haftowane bukiety rozkwitają na niebiesko-szarej spódnicy z organzy noszonej z bluzką z popeliny i koronki.

Suknia ślubna jest wykonana z żorżety, ozdobiona kryształowymi guzikami, paskiem w talii oraz potrójnym kołnierzem w stylu Piotrusia Pana. Dopełnieniem tej wyjątkowej stylizacji jest welon haftowany gałęziami glicynii. Prostota tej krótkiej sukienki ujawnia czystą nowoczesność. To kobieta CHANEL, awangardowa, odważna i ponadczasowa.



Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności