Marc Jacobs to kolejny po Karlu Lagerfeldzie i Jean Paul Gaultier dyrektor kreatywny Diet Coke, która współpracuje z najważniejszymi osobami w branży mody. W związku z 30-leciem istnienia tego słynnego napoju w Europie obchodzonym w tym roku, hasło reklamowe brzmi: "Sparkling Together for 30 years" ("Razem błyszczymy już od 30 lat").
Z tej własnie okazji Jacobs zaprojektował urodzinowe opakowania napoju. Efektem prac są trzy puszki, trzy butelki i trzy kampanie reklamowe, które nawiązują do mody. Marc Jacobs znany z żartobliwego podejścia do mody stworzył dość zabawny film "Diet Coke and Marc Jacobs: Three Decades", w którym projektant wraz z przypadkowo spotkanymi swoimi fankami przenosi się do świata lat ’80. i ’90. i 2000. Pokazując jednocześnie trzy następujące po sobie dekady różnych trendów w modzie. To właśnie te dekady były inspiracją Jacobsa przy tworzeniu designów puszek i butelek Coca Coli.
Autor: Edyta Pawlak