60-lecie pomadki Rouge Dior

W tym roku francuski dom mody Dior świętuje 60-lecie kultowej pomadki Rouge Dior. Z tej okazji przygotował przepiękną kolekcje nowych odcieni, której twarzą została aktorka, zdobywczyni Oscara - Natalie Portman. Jubileuszowa kolekcja skala się z 32 odcieni podzielonych na 4 palety kolorystyczne (czerwienie, róże, beże i odcienie koralowe), ściśle związane z kreacjami domu mody Dior. Nakręcono również wyjątkowy film "Rouge Dior - 60 years of attitude" opowiadający historię tej wyjątkowej gwiazdy wielu kolekcji francuskiego domu mody, bez której nie wyobrażały sobie życia najsłynniejsze ikony mody i stylu,jak: Marlene Dietrich , Grace Kelly, Natalie Portman czy Josephine Baker, która zawsze przysięgała na Rouge Dior.


Christian Dior zwykł mawiać: „Kocham czerwień, to kolor życia!”. Projektant, pełen pasji dla sztuki, teatru i kwiatów, nigdy nie przestawał upiększać kobiety swymi rewolucyjnymi projektami, którym tempo zawsze narzucała barwa. Przez wszystkie jego pokazy mody przewijały się bujne kolory, od czerwieni po jaskrawy róż, elegancką malwę i szykowny beż. Wiedział, jaki skutek może wywołać uderzająco piękny strój, którego kolor olśniewa kobietę, która go nosi tworząc wokół niej magiczną poświatę.

"Dlaczego pozbawiać modę oraz kobiety prestiżu i uroku, jakie płyną z koloru, który z pewnością im się podoba?” - pytał projektant.

Monsieur Dior marzył o ubieraniu kobiet od stóp do głów "ubierać kobiece uśmiechy”, aż do momentu kiedy to w 1949 roku wypuścił na rynek pierwszą wersję szminki Dior w limitowanej edycji, dostępnej tylko w małym butiku przy Avenue Montaigne pod numerem 30. Wymarzona formuła Christiana Diora została dopracowana do perfekcji dopiero w 1953 roku, w duchu francuskiej tradycji savoir-faire. Od własnie tego roku datowany jest początek historii kultowej pomadki Rouge Dior. Już wtedy pierwszych osiem odcieni znalazło inspirację bezpośrednio w materiałach wybranych osobiście przez Monsieur Diora. Reklamy krzyczały: "8 odcieni specjalnie wybranych przez Christiana Diora, aby dopasować je do każdej cery, każdego koloru, każdego materiału i każdej pory dnia...” Pierwsza linia zawierała czerwienie w jaskrawych odcieniach, które odznaczały się na wybiegach w trakcie pokazów mody Christiana Diora. Gwiazdą kolekcji była pomadka Rouge Dior 9, która potem ujrzała światło dzienne jako 99 a następnie, 10 lat temu pojawiła się jako 999 – ponadczasowy karmin.

Każda szminka jest mini rewolucją w swojej tubce, powstałej na wzór obelisku z paryskiego Place de la Concorde, którą zaprojektował dekorator Domu Mody, Victor Grandpierre. Monsieur Dior nie stworzył kolejnej błyskotki, aby była tylko próżną ozdobą. Tworząc pierwszą szminkę, którą idealnie można wsunąć do damskiej torebki, upewnił się, że kobiety będą mogły wykorzystać ten magiczny gest urody gdziekolwiek będą. Projektant używał szminki do mierzenia sukcesu swych projektów, kiedy to klientki przychodziły pocałować go po pokazie: "Szminka, która pokrywa moje policzki jest najpewniejszym znakiem, że kolekcja odniosła sukces. Poza tym, czerwień to mój szczęśliwy kolor.


Christian Dior lubił obserwować, jak kolory zmieniały się wraz z porami roku, tak jak to się działo w jego ukochanych ogrodach kwiatowych. Do strojów i garniturów Haute Couture, z bladoróżowej satyny lub szkarłatnego jedwabiu, dopasowano szminki w kolorze różu i peonii o delikantym kwiatowym zapachu. W każdym sezonie Dom Mody Dior zaskakiwał proponowaną rozmaitością barw odbijających połyskujące tkaniny i oszałamiającymi haftami swych kolekcji Haute Couture.

Tętniące życiem odcienie pomarańczy utorowały drogę eleganckim beżom i zadziornym różom - odkąd została stworzona szminka Rouge Dior miała już 1500 odcieni. Monsieur Dior uważał jaskrawy kolor umalowanych ust za ostatni szlif na "ubranej twarzy”.

Od dziesięcioleci bezustannie widać je w reklamach  Rouge Dior, od ilustracji autorstwa René Gruau, aż po zdjęcia Tyena, Dyrektora kreatywnego ds. makijażu Christian Dior od 1980 roku. Tyen, utalentowany fotograf, wprowadził motyw "kobiety z kapeluszem”, który już pojawiał się w kampaniach z lat sześćdziesiątych XX wieku, tak by szminka odgrywała główną rolę w każdej reklamie. Wierzy on, że z kolorami wszystko jest możliwe. Badania marki Dior kontynuują nieustanne poszukiwania, stale tworząc nowe formuły dla produktu, który od momentu stworzenia, stał się prawdziwą ikoną piękna według marki Dior. Pierwsza szminka naturalnie odzwierciedlała fakturę satyny, materiału, który Christian Dior tak doceniał za jego elegancję i blask. Dziś, 32 odcienie bezpośrednio zainspirowane głębokimi, bogatymi barwami kreacji Haute Couture nadchodzą w nowej, luksusowej konsystencji, która łączy uczucie komfortu i kurację przeciwstarzeniową z żywotnością Haute Couleur.

W 2006 roku po raz kolejny czerwień znalazła się w centrum uwagi, kiedy olśniewająca Monica Bellucci została muzą nowej pomadki Rouge Dior. Na jedną noc zabytki Paryża skąpano w czerwieni, składając hołd największej femme fatale i jej ulubionej szmince.

Intensywna, romantyczna, elegancka, w odcieniach różu, beżu, śliwki czy malwy, Rouge Dior pozostała stałym elementem Domu Mody, wyrażając swą kwintesencję elegancji i ogłady.




Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności