Moschino - kolekcja damska jesień-zima 2014/15

We wrześniu ubiegłego roku marka Moschino obchodziła 30-lecie swego istnienia, z tej okazji włoski dom mody zrobił sobie oryginalny prezent w postaci nowego dyrektora kreatywnego – został nim amerykański projektant, Jeremy Scott.W tym przypadku historia zatacza ciekawe koło, ponieważ to właśnie w Moschino Scott szlifował umiejętności i zdobywał warsztat, dzięki któremu znalazł swoje miejsce w świecie mody. Moschino nie tylko kształtowało jego gust artystyczny, ale także wytworzyło niebanalne podejście do mody. Jeremy Scott wchodzi w konwencję Moschino, tworząc pokazy ironiczne i groteskowe, a z drugiej strony innowacyjne i przełomowe.


W najnowszej kolekcji na sezon jesień-zima 2014/15, Scott wprowadził amerykańską rewolucję. Znany z niekonwencjonalnych pomysłów, projektant źródła inspiracji czerpie z popkultury, co udowodniła nam pierwsza kolekcja dla włoskiej marki. Jej motyw przewodni jasno nasuwał skojarzenia do logotypu popularnej sieci fast foodu. Ponadto zmiksował z nim stylistykę Chanel, a także dodał bohatera kreskówek – SpongeBoba.

Dla tych którzy nie wiedza skąd się wziął legendarny, kostium Chanel w estetyce Moschino. Franco Moschino, założyciel marki, znany z zabawy modą i klientkami, przekraczania granic polegających na "czerpaniu inspiracji" z kultowych projektów cenionych kreatorów "zapożyczył" sobie kostium Chanel, przez co Coco Chanel wytoczyła kiedyś przeciw niemu pozew sądowy. W jesienno-zimowej kolekcji, ten właśnie kostium, przerobił na uniform z fast foodu, ale to nie jedyny popkulturowy akcent. Scott wykorzystał legendarne łuki McDonald’s i przerobił je na logo Moschino. Stylistykę McDonald’s, znajdziemy również w bluzach, płaszczach, koszulach, szlafrokach, prostych sukienkach z małym kołnierzykiem czy torebkach przypominających pudelka od zestawów dla dzieci Happy Meal, pudeleczka na frytki czy kubki do napojów. Oryginalnie i zabawnie.

W kolekcji pojawiły się też nawiązania do sylwetek z pokazu pre-fall. Pikowana skóra, czarna, biała i szaro-błękitna, sztuczne futra, a wszystko to zatopione w tonach złota. W podobnej stylistyce znajdziemy pikowane spodnie, spódnice, sukienki i pudełkowy żakiecik - to silne nawiązania do kultowych projektów Chanel ze złotymi łańcuszkami w roli głównej. Dla osób interesujących się modą, a konkretnie podążającymi za trendami domu mody Chanel budzą niekiedy niesmak. Kolejnym rozdziałem w kolekcji Moschino jest moda uliczna. Czarne czapki z daszkiem również ozdobione logo Moschino, torebki-mufki, złote spodnie, złote kurtki. Natomiast sukienka w stylu bondage zrobiona ze skórzanych pasków z klamrami Moschino i identyczne kozaki za kolano, skórzane gorsety czy majtki z wysokim stanem, body czapki i turbany to projekty, których nie powstydziłaby się sama Rihanna. Dla wielbicieli kreskówek Scoot proponuje żółte swetry, kurtki, futerka, botki, plecaki z wizerunkiem Sponge Boba.

Propozycje wieczorowe to zamaszyste suknie z nadrukami z opakowań płatków śniadaniowych, żelek, popcornu, piwa czy czekolady. Pokaz zamknęła modelka w sukni ślubnej z materiału z nadrukowanymi tabelami wartości odżywczych.

Czekamy z niecierpliwością na kolejną kolekcję projektanta. Czym nas tym razem zaskoczy?




Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności