Ikona modelingu, a zarazem jedna z najbardziej znanych brytyjskich topmodelek Kate Moss oraz topmodelka najmłodszego pokolenia Cara Delevingne zostały gwiazdami najnowszego zapachu marki Burberry o nazwie My Burberry. Zdjęcia i film pod czujnym okiem dyrektora artystycznego Christophera Bailey'a wykonał wieloletni przyjaciel Kate Moss, mistrzowski Mario Testino.
"Mario jest niesamowitym przyjacielem, a robienie z nim sesji jest zawsze zabawnym doświadczeniem. On ma tę zdolność do wychwytywania prawdziwych historii. Dla Burberry chciał pokazać mnie i Carę w najbardziej naturalny sposób jak to tylko możliwe. Wiedziałam, że z Christopherem i Mario jesteśmy w stanie stworzyć coś naprawdę specjalnego i kultowego." - wyznała Kate Moss.
Sam Mario wyznaje, że sesja Moss i Delevingne jest wyrazem jego fascynacji i szacunku dla tych modelek. Pojawienie się obydwu pań w jednej reklamie jest szczególnie interesujące, również z tego względu, że Cara została okrzyknięta "nową Kate Moss".
Zapach My Burberry to kompozycja ponadczasowa i klasyczna - współczesna interpretacja wartości marki. To wynik inspiracji brytyjskim ogrodem skąpanym w letnim deszczu. Bogata, kwiatowa, urzekająca i elegancka. Kolor kompozycji przywodzi na myśl charakterystyczne beże i pastele tworzące klasyczną kratkę Burberry. Całość zamknięta w pięknym flakonie nawiązującym do modowej historii marki poprzez zdobiącą wstążkę z gabardyny, materiału stworzonego przez założyciela marki oraz solidny korek, przypominający duże guziki słynnego płaszcza.
Twórcami zapachu są Dyrektor Artystyczny Burberry - Christopher Baileywe oraz znany perfumiarz - Francisem Kurkdjian.
"Stworzyliśmy pięknie skrojony, kwiatowy zapach, unikalny dla Burberry, doskonałe uzupełnienie dla trencza Burberry." - wyjaśnia Francis Kurkdijan.
W skład linii zapachowej My Burberry wchodzą olejek pod prysznic, mgiełka oraz cztery różne pojemności - 30 ml, 50 ml, 90 ml i 900 ml. Ta ostatnia zamknięta jest w ogromnym, kolekcjonerskim flakonie, takim samym, który wykorzystano podczas kręcenia spotu, a do kompletu dołączono szklano-metalową różdżkę do aplikowania zapachu.
Niezależnie od wielkości, każda butelka nawiązuje swoim designem do charakterystycznych elementów trencza: nakrętka wygląda jak guzik, podczas gdy ręcznie wiązana kokarda została wykonana z nieprzemakalnej gabardyny, którą w 1901 roku wynalazł Thomas Burberry.
Autor: Edyta Pawlak