Paprocki & Brzozowski - pokaz kolekcji wiosna-lato 2016

18 listopada 2015 roku w Arkadach Kubickiego w Warszawie odbył się pokaz kolekcji duetu Paprocki & Brzozowski. Jednak kolekcja po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w Nowym Jorku w ramach Polskiego Tygodnia Mody, imprezy zorganizowanej przez Polish American Fashion Foundation. Kolekcja wiosna-lato 2016 została zatytułowana "63 x 45". Jej dość tajemnicza nazwa odnosi się do wymiarów obrazu Leonarda Da Vinci "La Belle Ferroniere" będącego portretem kochanki Ludovica Sforzy.


"Od jakiegoś czasu prześladował nas pewien renesansowy obraz. Najpierw zobaczyliśmy go w paryskim Luwrze, kilka miesięcy później ponownie w Mediolanie w Palazzo Reale. Potraktowaliśmy te spotkania z obrazem jako znak. A mowa tu o obrazie Leonarda Da Vinci La Belle Ferronière, przedstawiającym Lucrezię Crivelli – kochankę Ludovica Sforzy. 63 x 45 to jego wymiary" - mówią Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski.

Najnowsze propozycje polskiego duetu są efektem współczesnych eksperymentów z estetyką renesansu. Projektanci reinterpretują przesadne zdobienia i formy z XV wieku, proponując pastelowe kolory, połysk i szlachetne faktury oparte na najnowszych trendach. Na warszawskim wybiegu pojawiły się niezwykle kobiece projekty m. in.: spodnie z wysokim stanem, długie kamizelki, płaszcze, koszulowe bluzki, transparentne spodnie, metaliczne w kolorze złota, jak i srebra spódniczki, jedwabne bluzki, sukienki z zaokrąglonymi bufiastymi rękawami czy opadającymi grubymi ramiączkami jak z obrazów Rafaela Santiego, fantazyjne topy i bezwzględnie wieczorowe suknie w zmysłowej czerni wzbogaconej połyskujące transparentne elementy prezentujące się niczym ulotna mgiełka.

"Oczywiście inspiracja jest tylko punktem wyjścia. Nie traktujemy jej dosłownie. XV-wieczny renesans był bardzo teatralny. My tworzymy ubrania dla współczesnych kobiet, nie zaś historyczne kostiumy sprzed wieków. Stawiamy na kobiece fasony i seksowny look pełen kontrastów. Taką modę lubimy najbardziej" – przyznał duet.
I trudno się z tym nie zgodzić. W projektach królują przezroczystości, koronkowe aplikacje, ozdobne szarfy i zmysłowe rozcięcia będące zarazem DNA marki.




Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności