Saint Laurent Paris - kolekcja damska wiosna-lato 2015

Mimo nowej, skróconej nazwy, marka założona przez Yvesa Saint Laurenta w 1960 roku, nie schodzi z listy najważniejszych pokazów paryskiego tygodnia mody. Sam założyciel już od wczesnej młodości wykazywał ogromny talent do projektowania, pracując dla Diora, a po jego śmierci, prowadząc nawet krótko jego dom mody. To jemu zawdzięczamy rozpropagowanie mody prêt-à-porter, ale przede wszystkim spodni dla kobiet oraz kultowego "Le smoking" z 1966 roku - czyli garnituru w wersji dla pań.


Choć główny projektant paryskiego domu mody Hedi Slimane mocno namieszał w ciągu ostatnich trzech lat, a jego przeciwnicy uważają, że nie przejmuje się zbytnio tradycją Saint Laurent tylko obserwuje świat mody z dystansu, ze swojej posiadłości w Los Angeles to przyglądając się bacznie kolekcji wiosna-lato 2015 trudno nie zauważyć, że do rockowych propozycji projektant dodał szczyptę tradycji.

Wiosenno-letnia kolekcja Saint Laurent Paris to hołd złożony gwiazdom rocka z lat 70. i ich fanom. Projektant zaprezentował tamtą modę w iście dekadenckim stylu. Na wybiegu pojawiły się dżinsowe mini spódniczki, skórzane szorty i króciutkie sukienki z głębokim dekoltem. Uzupełnieniem zadziornego i wyzywającego stylu są kolorowe futra, platformy peep-toe założone na czarne transparentne rajstopy oraz kapelusze. Prowokacyjne są również same zestawienia faktur i wzorów – panterka pojawiła się obok soczystej zieleni, czerwieni i srebrnych cekinów, biżuteryjne aplikacje obok aksamitu i denimu, a kwiaty obok ćwieków i kamuflażu wojskowego.

Kilka sezonów temu zadawaliśmy sobie pytanie, czy sięganie do tak radykalnych zamian i odcinanie się od wielkiej tradycji będzie najlepszym sposobem na stworzenie nowej, lepszej marki Saint Laurent Paris? Teraz z przekonaniem możemy stwierdzić, iż Heid odmłodził markę nie zapominając o tradycji, a duch Yvesa wciąż żyje w kolekcjach domu mody, a pomysł na kolekcję skierowaną do nieco młodszych klientek może być świetnym chwytem marketingowym i kolejną rewolucją w paryskim domu mody.



Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności