Swarovski - wyjątkowy album na 120 lecie firmy

29 września 2015 roku odbyła się oficjalna premiera albumu wydanego przez Rizzoli New York celebrującego 120 lecie istnienia marki Swarovski - "Swarovski: Celebrating a History of Collaborations in Fashion, Jewelry, Performance, and Design". Od czasu, kiedy Daniel Swarovski wynalazł nowatorską metodę szlifowania, kryształy Swarovskiego stały się głównym elementem biżuterii wielu designerów na całym świecie. W pozycji udokumentowane są fantastyczne projekty m.in.: słynna, kryształowa rękawica Michaela Jacksona, misternie dopracowane detale i akcesoria dla domów mody Christian Dior, Chanel, Prada oraz Alexander McQueen, którymi stale upiększają swoje kolekcje niemal w każdym sezonie, oryginalne kryształowe żyrandole w Metropolitan Opera House w Nowym Jorku oraz współpraca rozwinięta na szeroką skalę z architektami i projektantami wnętrz, jak: Zaha Hadid, Ron Arad czy Yves Béhar.


Publikacja przedstawia zadziwiające rozwiązania i nadzwyczajne wzornictwo niezbędne do kreatywnego przemysłu biżuteryjnego, które obejmują tworzenie innowacyjnych kreacji m.in.: olśniewająca scenografia i dekoracje Gali Oscarowej czy Aurora Borealis - powłoka, którą pokryte są niektóre z kryształów Swarovskiego, która sprawia, że w jednym krysztale jesteśmy w stanie zobaczyć wiele odcieni danego koloru, wszystko w zależności od padającego na nie światła oraz podłoża, na którym leżą.

"Swarovski: Celebrating a History of Collaborations in Fashion, Jewelry, Performance, and Design" prezentuje również program Swarovski Collective pod przewodnictwem Nadji Swarovski, którego celem jest wspieranie  uznanych jak i młodych projektantów mody, a także ekskluzywne eseje wpływowych ikon mody, projektantów i artystów.
Publikację otwiera wstęp autorstwa Nadji Swarovski – spadkobierczyni majątku z piątej już generacji słynnej dynastii Swarovski, która jest siłą napędową firmy, od momentu kiedy dołączyła do niej w 1995 roku. Album zawierajacy pięknych fotografii urozmaica słowo wstępne: Suzy Menkes, jednej z najbardziej znanych dziennikarzy mody na świecie, obecnie międzynarodowa redaktor Vogue, przedmowa Alice Rawsthorn redaktor w New York Times oraz teksty, eseje Vivienne Becker redaktor działu How to Spend It w Financial Times, Deborah Nadoolman Landis projektantki kostiumów teatralnych i filmowych, Deyan Sudjic dyrektora londyńskiego Design Museum oraz Colin'a McDowell'a redaktora mody, autora książek na temat stylu.

Wydawnictwo: Rizzoli Nowy Jork
Pozycja zwaiera 352 stron opatrzonych 300 fotografiami
Data wydania: październik 2015
Cena: $ 85.00 US & CAN / £ 60.00 UK




Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto