Valentino Donna - nowy zapach dla kobiet

Aby stworzyć kompozycję o tak kompleksowej prostocie, kreatorzy: Sonia Constant i Antoine Maisondieu, wyobrazili sobie zapach zarazem klasyczny, żywy i zmienny, który wywołuje wrażenie, jakby istniał zawsze. Subtelna, wyjątkowa kompozycja zawiera urokliwy, ze wszech miar włoski akord. Valentino Donna jawi się tajemniczo, wytwornie i ponadczasowo, jak obiekt couture.


Couture  jako postawa

Lekkość, wdzięk i drogocenna delikatność - oto cechy, które definiują świat Valentino, interpretowany przez Marię Grazię Chiurii Pierpaolo Piccioli. Reprezentantką tego świata jest kobieta silna i wrażliwa, konsekwentna i nieprzewidywalna, zdeterminowana i delikatna – tak, jak współczesne kobiety. Atelier Palazzo Mignanelli to zabytkowa siedziba Domu Valentino, usytuowana w samym sercu Rzymu. Tu, w poszukiwaniu unikatowej i ponadczasowej elegancji, którą przenika poezja i określa innowacja, łączy się współczesna kreatywność i savoir couture marki Valentino. Przedmiot noszący znamiona świata couture jest wyjątkowy, ponieważ powstał za sprawą talentu i kunsztu jego twórcy. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z T-shirtem, czy suknią wieczorową – przedmioty te są zawsze wyjątkowe. Ich cechy znamienne, niczym DNA, przesądzają o wyjątkowej aurze Valentino.


Rzymski nastrój

Rzym to tło i raisond’être talentu i polotu Valentino. Rzym nie jest przez twórcę traktowany jak ładna pocztówka, ale miejsce z charakterem, o niepowtarzalnej atmosferze i niezwykłym kolorycie. To Wieczne Miasto o niezliczonych obliczach i nieprzebranych kontrastach, które przenikają się w kulturalnej i wizualnej materii nasyconej nieśmiertelnym urokiem, dynamicznie ukazującej przeszłość i teraźniejszość. W całościowej perspektywie i w ujęciach migawkowych, Rzym marki Valentino jawi się nie monumentalny, ale kompleksowy, wielowymiarowy, zaskakujący i modernistyczny, jakby przefiltrowany przez obiektyw cinémavérité w prostym, lecz sugestywnym fresku, ukazującym płynny świat, w którym wszystko wydaje się jednocześnie przenikać.


Jestem sobą

Z tej zmysłowej i niezależnej postaci wyłaniają się: elegancja, wrażliwość, nonszalancja oraz autentyczność. Oto kobieta zdolna do nagłych namiętności, choć niekiedy niespodziewanie ogarnia ją nieśmiałość. Czy jest aktorką? Kochanką? Postacią z kina noir? Z pewnością jest świadoma zasad, jakie rządzą światem elit i wie jak beztrosko je łamać.
Czyniąc to, wydaje się mówić: "Jestem sobą" i komunikuje to jako fakt, bez cienia prowokacji. Aby zinterpretować postać obdarzoną tak krystalicznym i kompleksowym wdziękiem, Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli wybrali młodą aktorkę – Àstrid Bergès-Frisbey. Jej klasyczna aparycja i zaskakująca dojrzałość stanowią intrygujące połączenie wdzięku i dumy. Àstrid - sportretowana przez Stevena Meisela i sfilmowana przez Louisa Garrela–ukazuje swoje wielowymiarowe, kosmopolityczne oblicze i indywidualną aurę - jest zarazem kobietą i aktorką, prawdą i fikcją. Przełamuje iluzję, jak w konwencji kina nouvelle vague, mając świadomość, że bycie sobą oznacza również interpretowanie pewnej roli.


Zapach, który istniał zawsze

Aby stworzyć kompozycję o tak kompleksowej prostocie, kreatorzy: Sonia Constant i Antoine Maisondieu, wyobrazili sobie zapach zarazem klasyczny, żywy i zmienny, który wywołuje wrażenie, jakby istniał zawsze. Subtelna, wyjątkowa kompozycja zawiera urokliwy, ze wszech miar włoski akord. Valentino Donna jawi się tajemniczy, wytworny i ponadczasowy, jak obiekt couture. Świetlisty i zmysłowy, zapach ten rozwija się wokół kontrastujących ze sobą szlachetnych i subtelnych składników. Esencja róży, szczodrze skomponowana z nutami bergamotki i irysa Pallida, rozświetla zapach wyrafinowanym blaskiem i nadaje mu zmysłową teksturę. Ciepłe, intensywne nuty skórzane, połączone z paczulą i wanilią, wyrażają nadzwyczajną, nieodpartą zmysłowość.

Bergamotka
Citrusaurantiumvar bergamia
Kalabria – Włochy

Kwaskowaty, żółty owoc drzewa bergamotowego ma kształt przypominający gruszkę, a jego skórka wydziela niezwykle aromatyczny olejek. Esencja bergamotki nadaje kompozycjom cytrusowy promienny zapach. Owoc wyższych sfer, przywieziony został z Dalekiego Wschodu w epoce wypraw krzyżowych, po czym upowszechniony w Kalabrii. Nazwa "beyarmudu" - pochodzi z języka tureckiego i oznacza "książęcą gruszkę" W mitologii bergamotka symbolizuje perfumy Hesperyd (bergamotka z sadu Hery). Mit: bergamotka zapewnia bogactwo i pomyślność; Sycylijczycy przechowują wysuszony owoc, wierząc że przyniesie im szczęście.

Róża
Rosa Damascena
Bułgaria

Kwiat róży Królewska i majestatyczna królowa kwiatów. Róża charakteryzuje się delikatnym, zmysłowym, urzekającym zapachem. Jest symbolem miłości i namiętności. Mityczna towarzyszka bogów: Wenus chciała ją zerwać i ukuła się, a wówczas kwiat pokrył się wieczną purpurą. Kupidynowi róża wydała się tak piękna, że złożył na niej pocałunek... (Virgile). Rose znaczy jasnoczerwony kolor: różowa tkanina. Diament, którego szczyt ma szlif fasetek, a spód jest płaski.

Irys
IrisPallida
Włochy

Roślina posiadająca kłącza i delikatne kwiaty. Irys ma bogaty aromat i stanowi jeden z najbardziej wyrafinowanych surowców perfumeryjnych. Symbol włoskiego miasta – Florencji; Maria Medycejska perfumowała swoje ubrania małymi saszetkami zawierającymi kłącza irysa. Arystokratyczny rodowód: Irys w mitologii greckiej była córką Taumasa i Elektry oraz posłanką bogini Hery. Kiedy Irys schodziła na Ziemię z Olimpu, rozpinała nad nią tęczę (Homer). Wyrażenie używane przez poetów, którzy opowiadają o kochanku, kiedy mówi o ukochanej, nie używając jej imienia (Boileau). Tęcza – wielobarwny łuk widoczny wówczas, gdy Słońce lub Księżyc oświetla krople wody w atmosferze ziemskiej.

Skóra
Corium
Włochy

Materiał wywarzany w procesie garbowania skóry zwierzęcej: zamszowa skóra, rosyjska skóra, garbowana, nabłyszczana. Szlachetny materiał, oznaka statusu w starożytnym Egipcie. Materiał ze wszech miar włoski: Włochy słyną z rzemiosła skórzanego oraz przemysłu obuwniczego. Zauroczenie wonnymi rękawiczkami z Toskanii zapoczątkowało rozwój nowoczesnej sztuki perfumeryjnej: Jak tylko został sam, uniósł rękawiczkę, zbliżył ją do ust, wdychał jej zapach i wyobrażał sobie, że wciąż trzyma tę dziewczynę w swoich ramionach … ogarnięty namiętnością, która całkiem nim zawładnęła (Zola).


Kobieta
Femina

Dorosła kobieta: młoda, dojrzała; fascynująca, elegancka, z klasą. Aby się nią stać młoda dziewczyna przechodzi okres pokwitania i dojrzewa. Żona, towarzyszka, ukochana. Jedna w trzech figur (dama) w kartach francuskich. Dama, lady (kobieta szlachetnie urodzona).


Zmysłowy modernizm

Poszukiwanie współczesnego klasycyzmu, przejawów przeszłości oraz teraźniejszości cechuje koncept ponadczasowej elegancji, który przyświecał twórcom flakonu. Flakon stanowi zarazem naczynie i symbol Valentino Donna. Ten wyrazisty obiekt o wspaniałych archetypicznych kształtach, przypomina ikony świata perfumiarstwa, posiadając jednak nowoczesny akcent. Powierzchnia masywnego szkła to rzeźba z pryzmatów przywodzących na myśl ćwieki, które mogą również kojarzyć się z charakterystycznym murem włoskiego pałacu, z ciosanego kamienia. Ozdobna tabliczka eksponuje nazwę VALENTINO. Wyrazisty design flakonu podkreśla kontrastujący z nim bladoróżowy płyn, który migocze w jego wnętrzu. Ten cudowny wizerunek zakłóca nieco rygorystyczny kształt flakonu i ukazuje subtelną ideę wdzięku.


Ceny:

Woda perfumowana 30 ml / 275 PLN
Woda perfumowana 50 ml / 370 PLN
Woda perfumowana 100 ml / 495 PLN




Autor: Edyta Pawlak

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności