Kampania domu mody Dior na sezon jesień-zima 2018/19 to część szerszego projektu dyrektor kreatywnej marki Marii Grazii Chiuri - "The Woman Behind the Lens" ("Kobieta za obiektywem"): zbiór prac fotograficznych dokonywanych wyłącznie przez kobiety, które zaprezentują ich osobistą wizję kolekcji. Autorką zdjęć do najnowszej kampanii została Pamela Hanson. Hanson jest jedną z pierwszych kobiet, która zdobyła uznanie i pozycję na rynku fotografii mody, tworząc kultowe wizerunki kobiet w czasopismach takich jak Vogue, Vanity Fair czy Allure.
Bohaterkami najnowszej kampanii francuskiego domu mody Dior zostały Lineisy Montero, Ruth Bell, Asya Reznikova i Evelyn Nagy. Inspiracją do stworzenia kampanii był awangardowy nur kina francuskiego istniejący w latach 1959–1965, a dokładnie filmem "Kobieta jest kobietą" w reżyserii Jean-Luca Godarda przedstawiający wyjątkową kobietę, która jest waleczna, a przede wszystkim wolna. Chiuri za kulisami pokazu wyznała, że "jako projektantka mam za zadanie tworzyć garderobę odwzorowującą pragnienia kobiet. Musimy ich wysłuchać, aby dowiedzieć się, jaki jest punkt widzenia kobiet nowej generacji”. - Projektantka w swych projektach nawiązuje rowniez do protestu studentów, który w 1968 roku miał miejsce na ulicach Paryża stąd dominuj w kolekcji patchworki, szkolne marynarki, krótkie spódniczki uzupełnione feministycznymi sloganami "C'est non, non, non et non!" oraz akcesoriami - neonowymi okularami, kaszkietami i szerokimi skórzanymi pasami ze złotymi klamrami w kształcie litery "D".
Kliknij i obejrzyj film:
http://glow.pl/filmy/dior-kampania-jesien-zima-201819-f/
Źródło foto: strona internetowa DiorMag
www.dior.com/diormag/de_de