H&M z radością ogłasza kolaborację z Eytys, marką insiderów mody znaną z uproszczonego unisexowego dizajnu, masywnych butów i doskonale zaprojektowanych "basic essentials". Kolekcja Eytys x H&M, zaprojektowana we współpracy z zespołem dizajnerów H&M to odzież, buty i akcesoria dla dorosłych i dzieci. Kolekcja będzie dostępna w wybranych sklepach na całym świecie, a także online od 24 stycznia 2019 roku.
Podejście do projektowania oraz ogólny etos marki Eytys są zakorzenione w erze cyfrowej, ale także w wolności od ograniczeń wynikających z płci lub wieku. Team projektantów Eytys oraz H&M wydobył DNA Eytys i opracował uniseksową i bezkompromisową kolekcję butów i ubrań. W skład linii wchodzą trampki, buty ze skóry, zamszu i bawełnianego płótna, a także kurtki, bluzy, spodnie i dżinsy z materiałów takich jak diagonal, sztuczna lakierowana skóra, nylon i raw denim. Buty mają charakterystyczną podeszwę Eytys, podczas gdy ubrania mają pudełkowe sylwetki nieuwzględniające różnicy płci.
Wężowe nadruki, lakierowana sztuczna skóra i miękki zamsz mieszają się ze sztywnymi bawełnianymi ubraniami i wyrazistą grafiką. Paleta kolorów składa się z butelkowej zieleni, koloru żółtego w odcieniu szkolnego autobusu, beżu khaki, ciemnego indygo, czerni i bieli. Wszystko można bez wysiłku miksować tak, aby zawsze czuć się na luzie. Buty są sprzedawane w specjalnie zaprojektowanych pudełkach z unikalną grafiką autorstwa malarza Zoe Barcza.
"Poprzez tę współpracę chcieliśmy zapoznać klientów H&M z filozofią naszej marki: projektowania mocnych i prostych, w których funkcjonalność triumfuje nad ozdobami, a styl jest mostem pomiędzy płciami. W kolekcji chodzi o proporcje - stworzenie wyraźnej sylwetki w stylu unisex, bawiącej się luźnymi krojami i masywnym obuwiem o wyraźnej formie. To koncepcja Eytys dotycząca uniwersalnej sylwetki stawiającej na postawę i pewność siebie." - mówi Max Schiller, dyrektor kreatywny w Eytys
"Bardzo cenimy unikalny styl marki Eytys. Początkowo zaproponowaliśmy im pomysł stworzenia wspólnej kolekcji obuwia. Jednak po wstępnej burzy mózgów zdecydowaliśmy, że pełna kolekcja - buty, ubrania i akcesoria - pozwoli naszym klientom naprawdę doświadczyć estetyki i etosu całej marki. Dzięki tej współpracy chcemy zaoferować naszym klientom total look, który jest oparty na masywnym obuwiu i świadomych proporcjach niezależnych od płci." - mówi Ross Lydon, pełniący obowiązki szefa projektowania odzieży męskiej w H&M.