89 by Qπш Robert Kupisz - kolekcja jesień-zima 2020/21

<
Gallery image
>
89 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 1
<
89 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 189 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 289 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 389 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 489 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 589 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 689 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 789 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 889 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 989 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 1089 by Qπш Robert Kupisz 2020/21 11
 
>
 
 

Nowa kolekcja '89 na sezon jesień/zima 2020/21 miała oficjalną premierę 21 stycznia 2020 r. w formie multimedialnej, interaktywnej instalacji artystycznej, filmu tanecznego autorstwa Adama Kościelniaka oraz sesji wizerunkowej w wykonaniu fotografki Zosi Promińskiej.


" '89 to kolejna niezwykle osobista kolekcja, nawiązująca do czasów, kiedy jako nastoletni mieszkaniec Kielc marzyłem o karierze projektanta mody. Jakiś czas temu mama przesłała mi projekty, które znalazła na strychu. Okazało się, że są to rysunki, które w roku 1989 wysłałem do znanej marki sportowej z nadzieją na współpracę. Niestety wtedy się nie udało. Przesłane projekty były chyba zbyt awangardowe, jak na ówczesne czasy i modę. Z perspektywy czasu uważam, że to bardzo dobrze, że je wtedy odrzucono, bo po 30 latach mogę zrealizować je już z własną marką." – opowiada Robert Kupisz. "Przełom lat 80-tych i 90-tych to czasy mojej młodości, a ubrania, które wtedy nosiłem wpisują się w aktualne trendy. Kolekcja ‘89 to hołd dla etapu życia, który mnie ukształtował i doprowadził do momentu, w którym mogę realizować swoje marzenia z tamtego okresu." – dodaje.


Ubrania z kolekcji '89 to nowoczesna interpretacja ubrań charakterystycznych dla tamtego okresu. W kolekcji znajdziemy dekatyzowane jeansy z wysokim stanem, kreszowe dresy czy sukienki, ręcznie farbowane koszule flanelowe, bluzy dresowe z charakterystycznym nadrukiem 89 i wszechobecnym logiem marki. Projektant zaproponował też swoim klientom ubrania, które spełniają kilka funkcji np. sportowe sukienki, które w zależności od stylizacji mogą być też bluzami, a po odpięciu kaptura stają się nowoczesnymi sukienkami wieczorowymi. Jest to pomysł wychodzący naprzeciw świadomym konsumentom, którzy myśląc o ekologii poszukują wielofunkcyjnych ubrań, które można stylizować na kilka sposobów. Dodatkowo oczywiście cała produkcja kolekcji, jak zawsze, odbywa się w lokalnych małych manufakturach w Polsce.

W ramach kampanii promującej kolekcję 89 by Qπш Robert Kupisz powstały zdjęcia i film pokazujące ubrania w ruchu. "Świadomie po raz kolejny bohaterowie kampanii tańczą. Taniec, szczególnie break dance, który do Polski trafił w połowie lat 80-tych, to najlepszy sposób pokazania, że te ciuchy są wygodne i można się w nich ruszać" – o pomyśle na kampanię mówi Projektant. Autorką zdjęć z udziałem tancerzy break dance i modelką Julią Oliynuk jest Zosia Promińska. Film stworzył Adam Kościelniak. Przy kręceniu filmu wykorzystano kamerę high speed'ową i robota Venom, który pozwala na rejestrację wysokiej jakości obrazu w slow motion. Film w street'owym klimacie, pokazujący popisowe ruchy tancerzy break dance improwizujących do rytmu funkowej muzyki, jest jednocześnie hołdem dla logo Qπш, które pierwszą wersję Robert wymyślił będąc uczniem liceum plastycznego, żeby podpisywać nim obrazy. Totalna logomania wyszła poza ramy filmu promującego kolekcję i stała się inspiracją do stworzenia wydarzenia będącego połączeniem premiery kolekcji dla mediów, z instalacją artystyczną pt. "Total QПШ Art Multimedia Installation".

Na jeden dzień Robert Kupisz wraz ze swoją wspólniczką Anią Borowską otworzyli świat marki Qπш, snując opowieść o korzeniach, pokazując inspiracje, dzieląc się emocjami. Podczas wydarzenia fashion performance zastąpił klasyczną formułę pokazu mody. Kolekcję mieliśmy możliwość oglądać na żywo na modelach, a na ekranach podglądać modę od backstage’u. Technika video art pozwoliła widzom wejść w proces artystyczny – każdy mógł wszystkiego dotknąć, zaingerować w prezentowane materiały. Instalacja multimedialna działała na widzów wszystkimi zmysłami. Dźwięk, film, ręcznie malowane murale, a nawet zapach – goście mogli odczuć i zrozumieć, jak wrażliwy i wielowątkowy jest proces projektowania mody. Cytaty z kultury hiphopowej, mody ulicznej, działań miejskich artystów to inspiracje, z których korzystali Marta Kalinowska i Jędrek Nykowski – autorzy wydarzenia.

"Do udziału w naszej guerilla instalacji zaprosiliśmy artystów i twórców z różnych dziedzin. Ich praca to nie tylko koncept i wykonanie, ale przede wszystkim udział i uczestnictwo w procesie" – mówi Jędrek. "Motywem wizualnym jest idea stickerbombingu – forma street art’u zrodzona na przełomie lat 80’ i 90’. Dokładnie wtedy w modzie, w nowojorskim Harlemie, zrodziła się logomania. Połączyliśmy te dwie idee. Tak zrodził się pomysł Total Logo Everything" – opowiada o koncepcie Marta.


Film

Reżyseria: Adam Kościelniak Montaż i postprodukcja: Adam Kościelniak Opieka choreograficzna: Bartosz Biernacki
Stylizacja: Robert KupiszWłosy: Pracownia Jaga Hupało / Dawid Anger
Makijaż: Martyna Nowak Sadowska / Bobbi Brown
Muzyka: Andy Cooper, Joshua Alan Barlow – The World is Impact / Audio Network
W filmie udział wzięli: Julia Oliynuk (Selective Management), Dawid Kołcz, Maksymilian Baranowski, Jakub Maciak, Mateusz Gil, Sebastian Cynk
Produkcja: Ania Borowska / Art Works, Krzysztof Malinowski / KM Media


Zdjęcia

Zdjęcia: Zosia Promińska Opieka choreograficzna: Bartosz Biernacki W sesji udział wzięli: Julia Oliynuk (Selective Management), Dawid Kołcz, Maksymilian Baranowski, Jakub Maciak, Mateusz Gil Stylizacja: Robert Kupisz Włosy: Pracownia Jaga Hupało / Dawid Anger Makijaż: Magda Atkins / Bobbi Brown Produkcja: Ania Borowska / Art. Works, Krzysztof Malinowski / KM Media


Wydarzenie "Total QПШ Art Multimedia Installation"

Koncepcja kreatywna: Olga Piekarska / Hartwig Fashion Graficzna interwencja przestrzenna: Mamastudio Art Direction & Set design: Andrzej Nykowski / Ewenement Murale: Masza Layikouszkaya Animacje: Mateusz Czapek i Krzysztof Siwecki Instalacje multimedialne: Krzysztof Siwecki i Andrzej Nykowski Fashion direction & reżyseria: Marta Kalinowska / Hartwig Fashion Stylizacja: Robert Kupisz Muzyka: Radek Duda i Paweł Piechura W performance udział wzięli: Konrad (Selective Management), Olaf (United for Models), Kasia G (Specto Models), Beata G (Selective Management) Opieka choreograficzna: Natalia Kliś / Hartwig Fashion Włosy: Pracownia Jaga Hupało / Dawid Angar Makijaż: Agnieszka Jańczyk Produkcja: Ewenement x Hartwig
Total QПШ Art Multimedia Installation powered by: Motorola, Lenovo, Cisowianka Perlage, Wyborowa Exquisite, Gatta, Casio

Kliknij i obejrzyj film:
http://glow.pl/filmy/89-qpsh-robert-kupisz-kolekcja-jesien-zima202021f/



Autor: Robert Krupiński
Data publikacji: 23-01-2020

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności