Już jest! Nowy Katalog IKEA 2019 jest dostępny w Polsce. W tym roku chcemy docenić różnorodność tego, jak żyjemy. Dlatego zapraszamy naszych czytelników do odwiedzin w siedmiu wyjątkowych domach: od niewielkiej kawalerki po dom, w którym wiele uwagi poświęca się trosce o środowisko. Każdy z nich ma do opowiedzenia ciekawą historię, wypełnioną emocjami i potrzebami jego mieszkańców. Mamy nadzieję, że klienci IKEA w nowym Katalogu nie tylko znajdą produkty i pomysły do wykorzystania w codziennym życiu, ale że rozbudzi on również zainteresowanie wyposażeniem wnętrz i zainspiruje do dalszych poszukiwań w sklepach IKEA i na www.ikea.pl.
Katalog IKEA 2019 – świętujemy bogactwo domowego życia
Nowy Katalog oznacza nadejście ekscytujących zmian! W jego poprzednich edycjach IKEA zawsze prezentowała inspirujące aranżacje wnętrz w podziale na funkcje, np. sypialnię czy kuchnię. W tym roku koncepcja została zmieniona – pojawiły się aranżacje całych domów. Przestrzenie zostały zaprojektowane, uwzględniając potrzeby ludzi, którzy mogliby w nich zamieszkać, są pełne konkretnych pomysłów oraz opierają się na wnioskach i obserwacjach Raportu IKEA Życie w domu. Dzięki nim wiemy między innymi, że aż 49% ludzi uważa za główną przyczynę kłótni w domu odmienne spojrzenie na kwestię bałaganu i posiadanie zbyt wielu drobiazgów. Ponieważ w wielu domach toczą się potyczki między zwolennikami minimalizmu i miłośnikami "artystycznego" nieładu, nowy Katalog IKEA jest pełen pomysłów na pogodzenie potrzeb wszystkich domowników.
IKEA. Niech Żyje Dom!
"W tym roku koncentrujemy się na życiu w domu ze wszystkim, co się z tym wiąże: radościami, codziennymi wyzwaniami, ale i niekiedy napięciami. Wierzymy, że poprzez umiejętne zrównoważenie przestrzeni "ja" i "my", wykorzystanie odpowiednich produktów i sprytnych rozwiązań można sprawić, by codzienne życie w domu stało się lepsze. Tegoroczne działania to także kontynuacja komunikacji "IKEA. Niech Żyje Dom!" w odświeżonej odsłonie" – mówi Filip Fiedorow, Dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.
Wyjątkowe nowości i zaskakujące kolekcje
Katalog IKEA 2019 jest pełen nowości na wielu płaszczyznach – od produktów, przez wzory i materiały. IKEA zależy na różnorodności nastrojów i inspiracji, aby wszyscy mogli znaleźć coś dla siebie oraz dla domu w każdym kolejnym sezonie. W Katalogu są już subtelne zapowiedzi kolorystyki i stylów, które zachwycą klientów IKEA swoją wyjątkowością 4 razy w roku.
W IKEA przez cały rok będą pojawiać się zaskakujące i różnorodne serie – warto śledzić zwłaszcza kolekcje specjalne, powstałe we współpracy z nieszablonowymi artystami. Już jesienią do sklepów zawitają oryginalne serie FÖREMÅL czy SAMMANHANG, a wiosną i latem 2019 roku swoją premierę będzie miała miedzy innymi kolekcja ART EVENT oraz FREKVENS. Wyjątkowym podziękowaniem IKEA za 75 lat wspólnego życia w domu będzie seria produktów vintage o ponadczasowym wzornictwie - GRATULERA. Z okazji jubileuszu do asortymentu powróci kilka ikon stylu z lat 1950-1960, 1970-1980 oraz 1990-2000.
Rozwój IKEA w Polsce
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Jednym z podstawowych założeń strategii IKEA na polskim rynku jest zwiększanie dostępności produktów i usług.
"Chcemy inspirować Polaków i odpowiadać na ich potrzeby, zachęcając do korzystania z naszych pięknych oraz funkcjonalnych rozwiązań dla domu. Dążymy do tego, aby jak najwięcej osób mogło robić zakupy w łatwy i wygodny sposób – gdzie, kiedy i jak chcą. Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju IKEA w Polsce. Pracowaliśmy nad kolejnymi kanałami sprzedaży, m.in. otwierając nowe sklepy i rozwijając sprzedaż przez Internet, stworzyliśmy również zupełnie nowe na rynku formaty, takie jak Kuchnia Spotkań IKEA czy Centrum IKEA dla Firm. Obecnie intensywnie pracujemy nad otwarciem trzeciego sklepu IKEA w Warszawie, w centrum handlowym Blue City" – mówi Katarzyna Balashov, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej IKEA Retail w Polsce.
IKEA w Blue City będzie unikalnym w skali światowej konceptem i trzecią lokalizacją w Warszawie. Nowy, mniejszy format w centrum miasta wyposażony zostanie w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów. Otwarcie przewidywane jest na jesień bieżącego roku.
Fakty i liczby na temat Katalogu IKEA 2019
Wersja drukowana
• Liczba stron w wersji podstawowej: 280 + 4 strony okładki
• Liczba drukowanych kopii: ~ 190 000 000
• Liczba organizacji krajowych IKEA/krajów: 50/55
Nowy kraj: w Bahrainie i na Łotwie ukaże się pierwsza pełna wersja Katalogu 2019.
• Liczba języków: 38
• Liczba katalogów dystrybuowanych w Polsce: w okresie 20.08 – 09.09 br. do skrzynek pocztowych trafi około 5,260,000 sztuk katalogu, czyli dotrzemy do co trzeciego gospodarstwa domowego w Polsce.
• Dystrybucja bezpośrednia do skrzynek pocztowych będzie prowadzona na określonym obszarze wokół 10 sklepów IKEA (Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz, Łódź, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Lublin) oraz 5 Punktów Odbioru Zamówień (Szczecin, Kalisz, Opole, Białystok, Rzeszów).
• Od 2014 roku katalog IKEA jest drukowany w 100% na papierze z certyfikatem Forest Stewardship Council™ (FSC™ Mix Credit). Oznacza to, że papier wykorzystywany do produkcji katalogu pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł. Po wykorzystaniu katalog w wersji papierowej można oddać do recyklingu.
Wersja cyfrowa
• Katalog IKEA w wersji cyfrowej będzie dostępny na stronie IKEA.pl oraz w aplikacji mobilnej od dnia premiery, czyli od 20 sierpnia 2018.
• Tegoroczny katalog będzie identyczny w wersji drukowanej i w wersji cyfrowej.
• Wersje cyfrowe są responsywne i dostosowują się do urządzeń, na których przeglądany jest katalog (komputer/smartfon), dodatkowo ułatwiają bezpośrednie przejście do stron z informacjami o poszczególnych produktach z katalogu oraz możliwością zrobienia zakupów przez internet. Możliwe będzie również pobranie wersji cyfrowej katalogu w formacie PDF na swój komputer.