CHANEL N°5 - Chanel świętuje 100-lecie kultowego zapachu - ikony

<
Gallery image
>
CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 1
<
CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 1CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 2CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 3CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 4CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 5CHANEL N°5 - 100-lecie kultowego zapachu 6
 
>
 
 

Ich nazwa jest powszechnie znana. Ich przebudzenie, rewolucja. Ich butelka - niezrównane arcydzieło. Stworzone w 1921 roku N°5 to najbardziej znane perfumy na świecie. Film Inside CHANEL opowiada o ponad 100 latach kultowego zapachu - ikony.


Od samego początku zapach N°5 porzucił nawyki i konwencje. Na początku lat 20. XX wieku Gabrielle Chanel zmieniła poglądy ludzi na modę, sugerując nowy urok. Jej pierwsze perfumy są zgodne z jej pionierskimi projektami, prostymi, ale dobrze przemyślanymi. Rewolucyjne w swoim składzie N°5 to także pierwsze perfumy wymyślone przez kobietę dla kobiet.


N°5 100 years of celebrity inside Chanel

Niezależnie od tego, czy to Marilyn Monroe zmieniła je w mit, wyznając, że nosiła tylko kilka kropel w łóżku, czy Andy Warhol drukując je sitodrukiem, jako ikona pop-artu, z biegiem czasu N°5 zyskały status globalnego zjawiska kulturowego. Pierwsze perfumy reklamowane w telewizji, zainspirowały największych mistrzów obrazu - Helmuta Newtona, Irvinga Penna, Ridleya Scotta, Jean-Paula Goude'a czy Baza Luhrmanna - i stały się wizualnym symbolem, z którym nigdy nie straciła kontaktu współczesna scena twórcza. Ponieważ najpopularniejsze perfumy wszechczasów na świecie wymagają odpowiedniej reprezentacji, do promocji ich wybierano muzy, które na całym świecie uosabiają elegancję i uwodzenie bez podważania własnej osobowości. Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman czy obecnie Marion Cotillard - należą do ambasadorek, które swoim duchem i nowoczesnością podnoszą N°5  do wiecznego kobiecego panteonu dla potomności.

Status mitu nigdy jednak nie wsunął N°5 na półki muzealne, mimo że ich flakon został wystawiony w MoMA w Nowym Jorku w 1959 roku. W swojej historii, wizerunek i istota pozostają tłem dla niezliczonych historii, nawet najbardziej intymnych. N°5 są stworzone dla tych, którzy, podobnie jak Mademoiselle Chanel, wybierają, kim chcą być i tym się stają. To perfumy, które niczym płaszcz niewidzialnej zbroi dają siłę, by stawić czoła życiu. Wspierane 100-letnią sławą, N°5 zawsze będą o krok do przodu.


Odkryj nowy odcinek filmu Inside CHANEL z 19 marca 2021 roku.

Film w wersji anglojęzycznej:

http://glow.pl/filmy/chanel-n5-chanel-swietuje-100-lecie-kultowego-za-f/


Film w wersji z polskimi napisami:

https://www.chanel.com/pl/about-chanel/historie/



Autor: Edyta Pawlak
Data publikacji: 23-03-2021

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności