1 grudnia to światowy dzień walki z AIDS. Ikoniczna kampania M·A·C Cosmetics, nieprzerwanie od 1994 roku przekazuje na cele charytatywne 100% dochodów uzyskanych ze sprzedaży pomadek z linii M·A·C Viva Glam. Podczas 25 lat istnienia M∙A∙C Viva Glam, odbyło się 25 głośnych kampanii, w których udział wzięło 47 gwiazd, m.in. Elton John, Lady Gaga i Miley Cyrus.
Od 1994 roku marka M∙A∙C zebrała 500 milionów dolarów. Kwota ta pomogła w sfinansowaniu 1.800 przełomowych, innowacyjnych programów i organizacji działających na całym świecie, które zapewniają wsparcie 19 milionom ludzi, a pośród których znajduje się również działająca w Polsce Fundacja Edukacji Społecznej (FES).
W samym tylko roku 2019, w ramach kampanii M∙A∙C Viva Glam sprzedano już około 510 000 pomadek.
Jedna pomadka z linii Viva Glam finansuje:
- Zakup jednego szybkiego testu na obecność́ wirusa HIV.
- Zakup nowego krawatu i koszuli na rozmowę̨ o pracę dla jednego mieszkańca schroniska dla osób cierpiących na HIV/AIDS.
- Zakup jednej pary butów do szkoły dla dziecka osieroconego z powodu AIDS.
- Zapewnienie czystego i bezpiecznego noclegu na 2 noce dla jednej osoby zarażonej wirusem HIV/AIDS.
- Tygodniową dostawę świeżych warzyw, owoców oraz najpotrzebniejszych produktów spożywczych dla matki z dzieckiem dotkniętych wirusem HIV.
- Badania laboratoryjne na obecność́ wirusa HIV dla 14 kobiet w ciąży.
- Zapewnienie 32 zestawów do bezpiecznego seksu, zawierających prezerwatywy i lubrykant wraz z instrukcją.
- Zakup 254 prezerwatyw mających na celu ochronę̨ przed zakażeniem wirusem HIV.
W roku 2019 misja kampanii M∙A∙C Viva Glam, której podstawowym celem jest służenie pomocą ludziom żyjącym z HIV/AIDS, przeszła ewolucję włączając do swojego obszaru zainteresowań również inicjatywy wspierające kobiety i dziewczęta oraz społeczność LGBTQ. Środki niezbędne do sfinansowania tych działań także pochodzą ze sprzedaży pomadki Viva Glam.
Marka M∙A∙C Cosmetics przekazała po 25.000 dolarów 10 beneficjentom wspieranym przez kampanię Viva Glam od samego początku, a także przeznaczyła trzy znaczne dotacje (w łącznej kwocie 1,3 miliona dolarów) w ramach nowej, szerszej wizji M·A·C Viva Glam, aby wesprzeć Planned Parenthood, GLAAD oraz Girls, Inc.
Dzięki tym donacjom organizacje te będą mogły kontynuować swoją działalność odpowiednio w takich obszarach jak zdrowie seksualne, prawa osób LGBTQ oraz zapewnienie młodym dziewczynom równych możliwości rozwoju.
"Kampania Viva Glam to prawdziwe serce i dusza marki M·A·C Cosmetics, a wszystko zaczęło się od pomadki i misji, którą jest walka z HIV/AIDS" - powiedział John Demsey, President M∙A∙C AIDS Fund oraz Executive Group President, The Estée Lauder Companies - "Nasz model działalności charytatywnej oparty na przekazywaniu w 100% dochodów ze sprzedaży produktu jest jednym z pierwszych tego rodzaju na świecie. Dzięki temu jesteśmy w stanie wprowadzać zmiany na skalę, o której nawet wcześniej nie marzyliśmy."
Cały dochód marki ze sprzedaży pomadek z linii Viva Glam i nowej, limitowanej edycji urodzinowej Viva Glam 25, przekazywany jest na rzecz organizacji zajmujących się zdrowiem i prawami dla wszystkich grup społecznych, zgodnie z ideą marki: All ages, all races, all genders.
Limitowana, urodzinowa edycja pomadki Viva Glam - Viva Glam 25 w odcieniu głębokiej czerwieni - dostępna jest na www.maccosmetics.pl i w salonach M∙A∙C.
Cena pomadki: 86 zł
Viva Glam
Od chwili powołania do życia w 1994 roku Viva Glam, czyli kampania charytatywna M·A·C Cosmetics, zebrała już ponad 500 milionów dolarów. Pieniądze te pochodzą wyłącznie ze sprzedaży produktów do ust z linii M·A·C Viva Glam. Fundusze pozyskane w ramach Viva Glam wspierają zdrową przyszłość i równe prawa dla kobiet, dziewcząt oraz społeczności LGBTQ, a także już od dziesięcioleci finansują pomoc dla ludzi żyjących z HIV/AIDS. Do chwili obecnej środki pieniężne uzyskane ze sprzedaży produktów Viva Glam zostały przekazane ponad 1.800 organizacjom działającym na całym świecie. W Polsce od ponad 10 lat, czyli od początku obecności marki na rynku, M·A·C Cosmetics wspiera Fundację Edukacji Społecznej.