Riccardo Tisci nowym dyrektorem kreatywnym Burberry

1 marca 2018 roku podano oficjalnie do wiadomości iż nowym dyrektorem brytyjskiego domu mody Burberry tak jak przypuszczano został Riccardo Tisci. Tym samym projektant zastąpiL Christophera Bailey, który od 17 lat zasiadał za sterami Burrbery.


Współpraca projektanta zakończy się oficjalnie z końcem marca 2018 roku. W ostatnim czasie dom mody Burberry przechodził wiele zmian m.in.: marka Burberry jako pierwsza zaczęła transmitować swoje pokazy na żywo w internecie, wprowadziła model sprzedaży "see now buy now" polegający na tym, że projektanci udostępniają kolekcje do sprzedaży natychmiast po zaprezentowaniu ich na wybiegu, zrezygnowała z sezonowości jaką proponują oficjalne kalendarze Fashion Week czy wprowadzono prezentację damskich i męskich kolekcji w trakcie jednego pokazu.

"Od 2001 roku Burberry przechodzi niesamowitą przemianę, a Christopher był ojcem sukcesu marki w tym czasie. Podczas gdy jestem zasmucony, że nie mam możliwości współpracy z nim dłużej, spuścizna oraz talent, które pozostawia po sobie w Burberry, daje mi wielki komfort na przyszłość." – powiedział Marco Gobbetti, CEO Burberry.

Na początku ubiegłego roku grupa LVMH ogłosiła odejście Riccardo Tisci, ze stanowiska dyrektora kreatywnego Givenchy. Jego kontrakt wygasł 31 stycznia 2017 roku. Teraz projektant wpisze sie w karty historii Burberry. Tisci oficjalnie przejmie obowiązki dyrektora kreatywnego Burberry 12 marca. Jego debiutancka kolekcja ujrzy światło dzienne we wrześniu.

"Czuję się zaszczycony i szczęśliwy tym, że dołączę do Burberry jako nowy Chief Creative Officer, ale także z powodu ponownego spotkania z Marco Gobbetti. Mam niezwykły szacunek dla brytyjskiego dziedzictwa Burberry i jego międzynarodowej sławy, czuję także ekscytację na myśl o potencjale tego wyjątkowego brandu." - wyznał na profilu FB Burberry, Riccardo Tisci.

Tisci opuścił swoje rodzinne miasto Taranto w południowych Włoszech i wybrał się na studia w Central Saint Martins w Londynie, które ukończył w 1999 roku i powrócił do Włoch, by pracować dla wielu marek, w tym Antonio Berardi, Coccapani, Puma i Ruffo Research. We wrześniu 2004 roku założył markę prêt-à-porter, pokazując swoją pierwszą kolekcję w Mediolanie na sezon jesień/zima 2005. Pokaz przyciągnął wielką uwagę prasy i kadry LVMH, ktora w lutym 2015 roku mianowała Riccardo Tisci na stanowisko dyrektora kreatywnego marki Givenchy. Po projektowaniu kolekcji dla kobiet oraz kolekcji haute couture w 2008 roku do jego obowiązków dołączyło stworzenie kolekcji męskiej. W trakcje swojej kadencji Tisci całkowicie zmienił wizerunek Givenchy dzięki swoim spektakularnym projektom, które nie miały wiele wspólnego z ikonicznymi sukniami projektowanymi przez założyciela firmy – Huberta de Givenchy. Nie przeszkodziło to jednak firmie zdobyć status jednej z najbardziej rozchwytywanych przez fashionistów - a wszystko to dzięki talentowi Tisci.

Zapowiada się niezwykle intrygująco. Czekamy z niecierpliwością na pierwszą kolekcję jaką projektant przedstawi w nowej roli.







Źródło foto: profil FB Burberry
www.facebook.com/Burberry/photos/a.498187831424.298428.122792026424/10156036935551425/?type=3&theater



Autor: Edyta Pawlak
Data publikacji: 02-03-2018

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności