Nowy globalny projekt "Clean at Sephora" i "Planet Aware at Sephora" startuje w Polsce

<
Gallery image
>
Nowy globalny projekt Sephora 1
<
Nowy globalny projekt Sephora 1Nowy globalny projekt Sephora 2Nowy globalny projekt Sephora 3Nowy globalny projekt Sephora 4Nowy globalny projekt Sephora 5Nowy globalny projekt Sephora 6Nowy globalny projekt Sephora 7Nowy globalny projekt Sephora 8Nowy globalny projekt Sephora 9
 
>
 
 

Sephora, światowy lider sprzedaży kosmetyków, w kwietniu wprowadziła do swoich perfumerii nowy projekt o nazwie "Clean at Sephora" i "Planet Aware at Sephora". Inicjatywa wychodzi naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i ma na celu ujednolicenie komunikacji i oznaczeń produktów, ich formuł i zobowiązań na rzecz środowiska na 34 rynkach na całym świecie. Wizualne oznaczenia mają zapewnić klientom sieci przejrzystość i spójność komunikacji w sklepach i w internecie. Tym projektem Sephora, jako globalny lider rynku, chce również wytyczać pozytywną ścieżkę zmian dla całej branży kosmetycznej w kierunku dbałości o środowisko.


Dwa nowe oznaczenia, "Clean at Sephora" i "Planet Aware at Sephora", zostały opracowane we współpracy z ekspertami ds. środowiska i naukowcami, a ich celem jest dostarczenie wszystkim klientom, bez względu na region świata, wglądu w formuły produktów marek oraz ich zobowiązania na rzecz środowiska:

"Clean at Sephora" wyróżnia marki oferujące skuteczne formuły, które spełniają światowe standardy regulacyjne i nie zawierają kontrowersyjnych składników. W chwili rozpoczęcia programu 133 marki na całym świecie spełniły warunki określone na liście składników "Clean at Sephora". Wśród nich znalazły się m.in.: Drunk Elephant, Fenty Skin, Gisou, Haus Lab, Ilia, Kosas, K18, Merit, Tatcha, The 7 Virtues. W Polsce marki posiadające odznakę "Clean at Sephora" to m.in.: Sunday Riley, Ren, Pai, Innisfree, czy Fenty Skin.

"Planet Aware at Sephora" wyróżnia marki, które podjęły znaczące zobowiązania na rzecz środowiska w zakresie: zrównoważonych składników (stosowanie i źródła ich pozyskania), opakowań, zobowiązań klimatycznych oraz transparentnej komunikacji z klientem. Marki odznaczone "Planet Aware at Sephora" muszą spełnić minimalnie 32 obowiązkowe kryteria w ramach czterech głównych filarów dotyczących zrównoważonego rozwoju. W chwili rozpoczęcia programu 40 marek na całym świecie spełniło kryteria "Planet Aware at Sephora". W Polsce oznaczenie "Planet Aware at Sephora" znajdziemy przy markach takich jak np.: Glow Recipe, Briogeo czy Amika.
"Clean & Planet Aware at Sephora" wyróżnia marki, które spełniły oba zestawy kryteriów. W chwili rozpoczęcia programu 39 marek na całym świecie spełniło te łączone kryteria, w tym m.in.: Amika, Biossance, Briogeo, By Rosie Jane, Glow Recipe, Saie, Skinfix, Unbottled.


Konsumenci na całym świecie oczekują działań w zakresie ochrony środowiska i przejrzystości ze strony firm, w tym tych z branży kosmetycznej. Wiele osób ma jednak problem z ogromem otrzymywanych informacji i ich rzetelnością, dlatego Sephora zobowiązuje się do zapewnienia klientom transparentności, spójności i przejrzystości, aby mogli oni podejmować świadome wybory. Oznaczenie "Planet Aware at Sephora" jest wynikiem 2 lat intensywnej współpracy zespołów Sephora ze wszystkich regionów świata, z ekspertami ds. środowiska i naukowcami, której celem było wypracowanie wspólnego punktu widzenia, ram, a także posługiwanie się wspólnym językiem w odniesieniu do spełniających kryteria programu marek z oferty Sephora.

Sephora wprowadziła w kwietniu swoje odznaki "Clean at Sephora" i "Planet Aware at Sephora" w sklepach i w internecie Ameryki Północnej oraz w Europie, dając klientom możliwość wyszukiwania i identyfikowania marek, które odpowiadają ich preferencjom. W Polsce program został zaprezentowany w maju. Oznaczenia zostaną wprowadzone na Bliskim Wschodzie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej do końca 2024 r., a na sam koniec w Chinach w 2025 r.

Sephora pragnie również wpływać tym projektem na całą branżę kosmetyczną i chce zachęcić inne marki do podejmowania bardziej odpowiedzialnych wyborów przy opracowywaniu swoich produktów - począwszy od ich formuł, poprzez pozyskiwanie składników i opakowań, przejrzystość, po ich działania w obszarze zobowiązań korporacyjnych. Sephora we współpracy ze swoim partnerem technologicznym Novi Connect zapewnia wszystkim zainteresowanym udziałem w programie markom partnerskim, spersonalizowane narzędzie weryfikujące, w którym mogą ocenić swoje produkty pod kątem listy składników "Clean at Sephora", a także kryteriów "Planet Aware at Sephora".

Podczas marcowego Szczytu Change NOW, który odbył się w Paryżu, Sephora przedstawiła swoje nowe odznaki szerokiej publiczności. Change NOW to cieszący się rozpoznawalnością i ceniony szczyt, podczas którego zbierają się liderzy ze świata biznesu, rządu i przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego i rozmawiają na najważniejsze tematy związane ze zrównoważonym rozwojem.

Guillaume Motte, Prezes i CEO marki Sephora powiedział: "Ponieważ jesteśmy światowym liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej kosmetyków premium, spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność. SEPHORA zobowiązuje się do ułatwienia naszym klientom i markom partnerskim podejmowania bardziej zrównoważonych wyborów, a także wywierania pozytywnego wpływu, a te nowe oznaczenia są istotnym krokiem w tym kierunku. Naszą rolą jako lidera w światowej branży kosmetyków premium jest zaangażowanie naszych partnerów i naszych zespołów w realizację ambitnych celów".

Deborah Yeh, Globalna Dyrektorka Marketingu w Sephora, podkreśliła, że: "Misją marki Sephora jest podejmowanie dzisiaj celowych działań, aby zapewnić piękne jutro: dla planety, dla naszej społeczności i dla branży kosmetycznej za pośrednictwem naszych potężnych marek partnerskich. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przedstawić nasze nowe globalne odznaki podczas Change NOW. Jest to świadectwo naszej misji. Z pokorą wyrażamy nadzieję na to, że ta praca może wywołać pozytywną zmianę i zachęcić całą naszą branżę do wprowadzania zmian".


Materiał PR



Autor: Robert Krupiński
Data publikacji: 22-05-2024

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto
 
 
Polityka prywatności
Uaktualniliśmy naszą politykę prywatności.
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego informujemy Cię o zmianach w naszej Polityce Prywatności. Aby informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych były bardziej przejrzyste i czytelne, podzieliliśmy Politykę Prywatności na różne rozdziały. W każdym rozdziale szczegółowo opisujemy, które Twoje dane osobowe mamy i jak je przetwarzamy. Dodaliśmy też więcej informacji na temat Twoich praw – na przykład tego, jak uzyskać dostęp do swoich danych i jak powiadomić nas, abyśmy zaprzestali ich przetwarzania.

Naszą Politykę Prywatności możesz znaleźć na Glow.pl w dolnej zakładce "Polityka Prywatności". Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich danych osobowych lub chcesz się dowiedzieć, jak uzyskać dostęp do swoich danych osobowych lub je usunąć, napisz na adres e-mail: robert.krupinski@glow.pl

Zapoznaj się z Polityką Prywatności
BRAK ZGODY COOKIES