"Skrzydła życia" - kampania społeczna

<
Gallery image
>
"Skrzydła życia" - kampania społeczna 1
<
"Skrzydła życia" - kampania społeczna 1"Skrzydła życia" - kampania społeczna 2"Skrzydła życia" - kampania społeczna 3"Skrzydła życia" - kampania społeczna 4"Skrzydła życia" - kampania społeczna 5"Skrzydła życia" - kampania społeczna 6"Skrzydła życia" - kampania społeczna 7"Skrzydła życia" - kampania społeczna 8"Skrzydła życia" - kampania społeczna 9"Skrzydła życia" - kampania społeczna 10
 
>
 
 

"Skrzydła Życia" to nowy projekt społeczny Ogólnopolskiego Centrum Medycznego (OCM), którego głównym celem jest wskazanie zagrożenia jakim jest brak wiedzy na temat schorzeń, chorób, komplikacji pooperacyjnych seniorów, którzy mieszkają sami.


Starsze, samotne osoby bardziej niż inni narażone są na brak odpowiedniej i szybkiej reakcji w sytuacji, gdy źle się poczują, zasłabną czy stracą przytomność.
Skrzydła życia to nie tylko nazwa kampanii społecznej, ale również forma specjalnego dokumentu, na którym znajdą się o danej osobie następujące informacje:
- wiek
- płeć
- przebyte choroby ciężkie (serce, nowotwór, cukrzyca, rozrusznik serca, bajpasy, itd.)
- grupa krwi
- zażywane na stałe leki bądź uczulenie na dany składnik farmakologiczny
- Nr. telefonu na najbliższych osób (rodzina / przyjaciele)
- Nr. PESEL   

Dokument ma format koperty, którą najlepiej umieścić w miejscu, które jest jednym z najpowszechniejszych w mieszkaniu czy domu. Tym miejscem jest lodówka bądź stolik w pokoju dziennym / salonie.


Dlaczego właśnie tam?

Ponieważ to miejsce najczęściej jest sprawdzane przez bliskich i dalszych znajomych czy osoby obce i zawsze wiadomo, gdzie się znajduje.
Intuicyjnie zawsze spogląda się w stronę lodówki, kieruje do kuchni i do pokoju dziennego / salonu. I tym razem również, gdy przyjedzie pogotowie, a dana osoba będzie już nieprzytomna – istnieje duże prawdopodobieństwo, że lekarz czy sanitariusz będzie się rozglądać, a wówczas zauważy przytwierdzoną na magnesie do lodówki bądź na stoliku w pokoju kopertę Skrzydła Życia, w której zawarte będą wszystkie, najważniejsze informacje.

Koperta ma kolor czerwony, z wyraźnym logo Skrzydła Życia, więc będzie bardzo widoczna, odróżniająca się od innych dokumentów w jej pobliżu.

To może uratować życie, ponieważ lekarz w chwili przyjazdu do nieprzytomnej osoby będzie wiedział już najistotniejsze informacje dotyczące jej zdrowia.

Cały projekt dotyczący Skrzydeł Życia będzie promowany przez Ogólnopolskie Centrum Medyczne poprzez specjalnie stworzoną pod projekt stronę internetową: www.skrzydlazycia.pl
Pomysłodawczynią kampanii jak i jej twórczynią jest Renata Wozba, wieloletni praktyk z obszaru CSR. To już druga kampania dla Ogólnopolskiego Centrum Medycznego, którą stworzyła.
To dzięki takim, społecznym projektom następuje uświadamianie społeczeństwu jak ważna jest świadomość wsparcia starszych, często samotnych osób w tym pierwszym kontakcie przy zagrożeniu zdrowia lub życia!

Kampania społeczna Skrzydła Życia rozpoczyna się we wrześniu br. i potrwa do września 2018 r.
Ogólnopolskie Centrum Medyczne mocno stawia na współpracę przy projekcie z Miejskimi Ośrodkami Opieki Medycznej (MOPS), które w większości jako podopiecznych mają osoby starsze i samotne. To pracownicy MOPS są najlepiej zorientowani w sytuacji swoich podopiecznych.
Wybranym ośrodkom zostaną dostarczone bezpłatnie koperty Skrzydła Życia, które następnie zostaną przekazane podopiecznym.
Koperty będę przekazywane kierownikom wybranych placówek po uprzednim przekazaniu danych osobowych podopiecznego. Osoby biorące udział w kampanii będą ewidencjonowane w specjalnie przygotowanym do tego systemie, nad którym nadzór będzie posiadało OCM.  Stąd przed otrzymaniem dokumentu seniorzy będą musiały wyrazić zgodę na przekazanie swoich danych osobowych. To pozwoli zachować kontrolę nad projektem, który w pełni jest społeczny.
Kopert nie będzie można kupić od osób, nie mających nic wspólnego z kampanią, nieuprawnionych.
Wykaz współpracujących przy projekcie Miejskich Ośrodków Społecznych jak również Uniwersytetów III Wieku będzie udostępniony publicznie na stronie internetowej kampanii.

Dokument do wypełnienia będzie można również zamówić poprzez specjalny formularz również na stronie internetowej kampanii.

Przez cały okres trwania kampanii społecznej przewiduje się rozdanie kilkudziesięciu tysięcy dokumentów dla osób ich potrzebujących.
Tak jak w przypadku właśnie zakończonej poprzedniej kampanii społecznej Wylecz się Zdrowiem również i w tym przypadku do promowania publicznie projektu będą powołani Ambasadorzy, którym bliski jest temat profilaktyki zdrowia zarówno pod względem cyklicznych badań, jak również aktywności fizycznej czy zdrowego odżywiania.

Ambasadorami kampanii społecznej Skrzydła Życia zostało trzech Ambasadorów: Izabela Trojanowska (aktorka, wokalistka), Wiktor Zborowski (aktor), Jan Kuroń (kucharz). Każdemu z tych osób nie jest obca profilaktyka zdrowia. Każda z tych osób doświadczyła osobiście czym jest utrata własnego zdrowia bądź zdrowia najbliższych.



Autor: Robert Krupiński
Data publikacji: 29-09-2017

KOMENTARZE

Nikt nie skomentował tej treści, bądź pierwszy.

DODAJ NOWY KOMENTARZ

Aby skomentowac treśc musisz byc zalogowany, zaloguj się lub załóż konto